Güçlü Kemikler Sağlıklı Yarınlar

Kemik yaşayan bir dokudur ve güçlendirilebilir. ‘Kemik sağlığı’ denilince aklımıza ileri yaşlardaki insanların kemik sağlığı geliyor. Oysaki kemik sağlığı her yaşta önemlidir. Ancak elbette ki insan yaşamının bazı dönemlerinde kemikler hızlı yapılır veya yıkılır. Kemik yapımının en çok arttığı dönem ergenlik dönemidir. En hızlı yıkıldığı dönem ise kadınlarda gebelik, emzirme dönemini ve menopoz dönemi; erkeklerde de çoğunlukla ileri yaşlarda gerçekleşir. Yapılan araştırmalara göre her 3 kadından 1’i, her 5 erkekten 1’i kemik kırığı riski taşımaktadır.

Ergenlik
Hamilelik
Emzirme
Menopoz
Osteoporoz

Vitabiotics olarak İngiltere’de 20 yılı aşkın süredir Ulusal Osteoporoz Derneği’nin ana partneriyiz ve toplumda kemik sağlığı bilincini arttırmak için birlikte çalışıyoruz. Bu proje ile Türkiye’de de dokunduğumuz sağlık profesyonelleri ve toplumun tüm bilinçli bireyleri ile bir hareket başlatıyoruz.

Siz de ”Güçlü Kemikler Sağlıklı Yarınlar” için sadece 1 dakikanızı ayırın, Uluslararası Osteoporoz Vakfı’nın kemik sağlığı risk testini çözerek farkındalığınızı arttırın!

kemik sağlığı

Hamilelik ve emzirme döneminde kalsiyum ihtiyacı artmaktadır. Kadınlar kemik kütlelerinin %5’ini hamilelikte, %15’ini ise emzirme döneminde kaybeder. Menopozdan sonrası ise özellikle östrojenin vücutta azalmasıyla beraber kemik erimesi hızlanır.

Doruk kemik kütlesine 20’li yaşların ortasında ulaşılır ve erişkin yaşlarda sürdürülür. Kadınlarda menopoz döneminde başlayarak, erkeklerde ise bundan yaklaşık 10 yıl sonra kemik yıkımı yeni kemik yapımından daha fazla olmaya başlar. Ayrıca doruk kemik kütlesi %10 arttırılarak Osteoporozun 13 yıl geciktirilebileceği de gösterilmiştir.

Doğru bilinen yanlışlardan biri kalsiyumun böbrek taşı riskini arttırdığıdır. Böbrek taşının kendi bazı çoğunlukla kalsiyum olsa da, asıl neden olan faktör tuzdur. Ayrıca her kalsiyum aynı değildir. Efervesan (suda çözünebilir) formları içimi kolaylaştırmak için şeker içerebilir, eğer şeker hayatınızda yoksa efervesanları değil tablet formlarını tercih etmelisiniz.

2017 yılında yapılan Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırmalarına göre her yaş grubunda D ve B 12 vitaminleri, iyot, demir, çinko ve kalsiyum bakımından günlük önerilen optimal ihtiyaca göre yetersiz alımın yaygın olduğu bulunmuştur. Ülkemizde gençlerin %74’ü ve yetişkinlerin %75’i önerilen miktarda kalsiyum tüketmemektedir.

2D-CTOST030T21TK2-NR-NS

Yaşam Boyu Kemik Sağlığı

2D-CTOST084C2T21TK1-NR-NS

İleri Dönem Kemik Sağlığı

2D-CTUTD096T1TK1-NR-NS

D3 Vitamini

26

03

04