Çocuk & Genç Sağlığı, Erkek Sağlığı, Kadın Sağlığı

Göz Sağlığını Korumak İçin 7 İpucu

Göz sağlığınız ve göz duyunuz çok önemlidir. Ancak çoğumuz bunu hafife alıyoruz.

Bununla birlikte gözlerinizin en iyi şekilde performans göstermesine yardımcı olacak ve kolaylıkla yapabileceğiniz yöntemler vardır.

İşte göz sağlığınız için 7 ipucu!

  1. Göz Kontrolünüzü Aksatmayın

Göz testleri; glokom gibi uzun süre belirti göstermeyen hastalıkların erken teşhisi veya bir sorun yaşamasanız bile göz sağlığınız için altta yatan sağlık sorunlarını belirttiği için önemlidir.

Bu sebeple göz sağlığı ile ilgili bir problem yaşamayanlara 2 yılda bir göz muayenesine gitmeleri önerilir. 40 yaşın üzerindekilerin daha sık kontrol yaptırmaları tavsiye edilmektedir. Çünkü yaş gibi faktörler göz sağlığınızı etkileyebilir.

  • Aile Geçmişi Önemlidir!

Bazı hastalıklar kalıtsaldır. Ailenizde bir hastalık varsa o hastalığa ve rahatsızlığa yakalanma riskiniz daha yüksek olabilir.

Kişisel göz geçmişiniz de gözlerinizi göz doktoruna kontrol ettirirken önemlidir. Görünüşe bakılırsa; diyabet, multipl skleroz, kanser ve yüksek tansiyon gibi hastalıklar görmeniz üzerinde negatif bir etkiye sahip olabilir.

Bu nedenle, doktorunuza her şeyi anlattığınızdan emin olun!

  • Beslenme İşin Anahtarıdır

Yedikleriniz göz sağlığınızda büyük rol oynayabilir. A, B2 vitaminleri, Çinko ve DHA normal görmenin korunmasında yardımcı olur, bu nedenle beslenmenize aşağıdaki gıdalardan bazılarını eklemeyi unutmayın:

  • Portakal ve diğer turunçgiller
  • Ispanak ve lahana gibi yapraklı yeşillikler
  • Somon ve ton balığı gibi yağlı balıklar
  • Fındık
  • Yumurta

Genel olarak sağlıklı beslenmek, göz sağlığının korunmasında önemlidir. Kötü beslenme ve obezite görmeyi ciddi şekilde zarar verdiği gösterilen tip 2 diyabete neden olabilir.

  • Sigarayı Bırakmanın Zamanı Geldi

Eğer sigara içiyorsanız, muhtemelen bırakmanız gerektiği söylenmesinden bıktınız ama görmenizde de dramatik bir etkisi olabileceğini biliyor muydunuz?

Çalışmalar, sigara içenlerin yaşa bağlı makula dejenerasyonu ve katarakt gelişimine daha duyarlı olduğunu göstermiştir.

Bununla birlikte, sigara içmek retinanıza zarar verebilir veya kan dolaşımınızda plak birikmesi nedeniyle görme kaybına neden olabilir ve bu da arterleri zayıflatır.

Pozitif bir ek olarak; hasar tersine çevrilebilir, bu nedenle sigarayı bırakmak için asla çok geç değildir.

  • Biraz Ara Ver!

Çoğu insan televizyona çok yakın oturmanın gözlerinizi bozacağını duymuştur ama tüm gün ekrana bakmanın da negatif etkileri vardır.

Bu kendini göz yorgunluğu, bağ ağrısı, kuru gözler veya bulanık görme şeklinde gösterebilir. O yüzden ekrana uzun süre bakmanız önerilmez.

Birçok profesyonel, bir ara verme metodu olarak 20-20-20 kuralını tavsiye etmektedir.

Bu kural, ekranın önünde çalıştığınız her 20 dakikada bir, 20 saniye boyunca 20 fit (6 metre) uzağa bakmanız gerektiğini belirtir.

Gözlerinizi korumak için bunlara ek olarak;

  • Göz kırpmayı hatırlamak önemlidir; çünkü bütün gün ekrana bakan insanlar bunu yapmayı unutur ve bu da göz yorgunluğuna neden olur.
  • Pencerelerden ve ışıklardan gelen parlamayı önlemek için parlama önleyici bir ekran kullanın.
  • Reçete edilmişse gözlük takın ve doğru derecede olduklarından emin olmak için doktora gidin.
  • Alkol Tüketiminde Aşırıya Kaçmayın

Her şeyin olduğu gibi alkolünde fazlası gözlerinize zararlıdır. “Aşırı” içki içmek, gözlerinizde yaşamı değiştiren bir etkiye sahip olabilir.

Düzenli olarak aşırı miktarda alkol tüketmek çok sayıda soruna yol açabilir:

  • Göz kası koordinasyonunun zayıflaması çift görmeye neden olabilir.
  • Kanlı gözler
  • Hızlı göz olarak adlandırılan gözünüzün istemsiz hareketi
  • Pupil reaksiyon sayısının azalması görüş bozukluğuna yol açabilir. 
  • Makyajınıza Önem Gösterin

Bu herkes için geçerli değildir, ancak eski makyaj malzemelerinizi kullanmak göz sağlığınız için de iyi değildir.

Sıvı veya krem bazlı göz makyajı, bakterilerin büyümesi için gerekli koşulları teşvik edebilir ve bu da enfeksiyonlara neden olabilir.

Bu nedenle bir makyaj malzemesini açıldıktan sonra 3 aydan fazla uzun süre kullanmamanızı tavsiye ediyoruz. Bunun yanında kesinlikle makyaj malzemelerinizi başkalarıyla paylaşmayın. Olası bir enfeksiyon durumunda derhal doktorunuza gözükmenizi tavsiye ederiz.