Erkek Sağlığı, Kadın Sağlığı

Yaş Aldıkça Nasıl Daha İyi Besleniriz?

Yaş aldıkça bedenimiz değişir. Cildimizin dolgunluğu zaman içinde kolajenin tükenmesiyle azalmaya başlar, kalp atış hızımız yavaşlar ve kemik yoğunluğu azalır. Bunlar, yaşlandıkça görmeyi bekleyebileceğiniz birçok değişiklikten sadece birkaçı, ancak yaşlandıkça vücudumuzu korumaya yardımcı olmanın birçok yolu var.

Vücudunuzun ihtiyaçlarını yaş aldıkça desteklemeye yardımcı olmak için, sağlıklı bir diyet yapmanıza yardımcı olacak en iyi ipuçlarının bir listesini derledik.

Orta ve ileri yaştaki yetişkinler için beslenme ihtiyaçları, yaşlandıkça vücut yavaşlama eğilimi gösterdiğinden gençlerinkinden farklıdır. Sonraki yıllarda sağlıklı ve dengeli bir diyet sürdürmek de önemlidir, böylece mümkün olduğunca uzun süre formda, sağlıklı ve enerjik hissetmeye devam edebilirsiniz.

Yıllar geçtikçe sağlıklı dengeli bir diyet sürdürmek için birkaç önemli ipucu bir araya getirdik, böylece sağlığınızı koruyabilir ve hareketliliğinizi uzatabilirsiniz.

Dengeli Beslenmek Önemlidir

Yaşamlarımız boyunca sık sık sağlıklı ve dengeli bir diyet yememiz söylenir – ancak bu neden bu kadar önemlidir?

‘Dengeli’ bir diyet, farklı gıda gruplarından ve doğru oranlarda çok çeşitli yiyecekler yemeyi içeren diyettir. Bu yiyecek grupları:

  • Meyve ve sebzeler
  • Kompleks karbonhidratlar
  • Süt ve süt ürünleri
  • Fasulye, bakliyat, balık, yumurta, et ve diğer proteinler
  • Sağlıklı Yağlar

Çeşitli besin gruplarını doğru oranda yemek normal vücut fonksiyonunu, büyümesini ve onarımını desteklemek için ihtiyacınız olan tüm besinleri elde etmenizi sağlar.

Bir çocuk için sağlıklı dengeli bir diyet, gençler, yetişkinler ve yaşlılar için dengeli bir diyetten, gıda türleri ve miktarı açısından farklı olacaktır. Örneğin, küçük çocuklar yetişkinlerden daha aktiftir, bu nedenle onlara çok fazla enerji sağlayacak yiyeceklere ihtiyaçları vardır.

Hem erkeklerin hem de kadınların bu sağlıklı beslenme alışkanlıklarını daha sonraki yıllarına taşıması önemlidir, böylece vücutlarını daha sonraki yaşamda da destekleyebilirler.

Yaşlanma süreci erkekler ve kadınlar arasında farklılık gösterir mi?

Erkekler ve kadınlar arasındaki yaşlanma süreci benzer olmakla birlikte, yaşlanma şekli arasında bazı önemli farklılıklar vardır.

Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) araştırmasına göre kadınların erkeklerden daha uzun yaşaması daha olası. Kadınlar menopoz dönemini yaşarlar ve erkeklerden yaklaşık 10 yıl daha uzun süre kilo alma eğilimindedirler. Bu, kadınların yaşlandıkça vücutlarına erkeklerden farklı bir şekilde bakmaları gerektiği anlamına gelir. Kadınlar için multivitaminler, uygun diyet ve düşük etkili egzersiz ile kadınların yaşlandıkça yaşayabilecekleri değişiklikleri desteklemeye yardımcı olabilir.

Öte yandan, erkekler saç kayıplarında kadınlardan daha fazla etkilenir ve kadınlara göre daha yavaş yaşlanan daha kalın bir cilde sahiptirler.

Hangi diyet ileri yaştaki yetişkinlerin beslenme ihtiyaçlarını destekler?

Yaşlandıkça çok çeşitli gıda gruplarından tüketmeye devam etmek önemlidir, ancak bu dönemde daha fazla ihtiyacınız olan bazı besinler vardır.

Örneğin, D vitamini sentezleme yeteneği yaşla birlikte kötüleşir. Sonuç olarak, ileri yaştaki insanların diyetlerine D vitamini takviyesi eklemesinin yanı sıra somon ve yumurta sarısı gibi düzenli olarak D vitamini açısından zengin gıdalar tüketmeleri önerilir.

Vücudunuzun ihtiyaçlarını yaşlandıkça desteklemeye yardımcı olmak için, sağlıklı bir diyet yapmanıza yardımcı olacak en iyi ipuçlarının bir listesini derledik.

1. Tuz alımını azaltın

Çok fazla tuz tüketmek, kalp hastalığı veya inme gibi ciddi kardiyovasküler koşullara yol açabilen yüksek tansiyona bağlıdır. Bu koşullar 65 yaş ve üstü hastalarda mortalite ve morbiditenin ana nedenidir, bu nedenle tuz alımınızı azaltmak daha uzun bir yaşam sürmenize yardımcı olabilir.

2. Daha fazla lif yiyin

Lif, yaşamın her aşamasında önemlidir. Lif, kan şekeri ve kolesterol seviyelerini düşürmeye yardımcı olurken sindirime yardımcı olabilir. Bununla birlikte, yaşlı insanlar için özellikle önemlidir, çünkü kalp problemleri geliştirme riskini azaltmaya yardımcı olur.

3. Diyetinize uygun bir multivitamin takviyesi eklemeyi düşünün

Tüm yazımızda bahsettiğimiz gibi ilk kural sağlıklı beslenmektir. Bunun yanında ileri yaştaki kişilerin özel beslenme ihtiyaçlarını korumak için tasarlanmış bir vitamin takviyesi seçmek vücudunuzun ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineralleri sağlamaya yardımcı olur.