Uzman Videoları

Selahattin Dönmez’den Sağlık Önerileri 8

KEMİKLERİMİZİ GÜÇLENDİRMEK İÇİN NASIL BESLENMELİYİZ?

Kemik sağlığı için kalsiyumun temel mineral olduğunu biliyoruz. Ancak kemik dokusu sağlığında kalsiyumun emilmesi için D vitamini, çinko ve magnezyum başka olmak üzere manganez, selenyum ve bakıra da ihtiyaç var.

Kalsiyumun kemiklere ulaşması için D vitamini ve D vitamininin aktifleşmesi için de magnezyuma ihtiyaç olduğu için mutlaka bu 3lü birlikte alınmalıdır. Kalsiyum ve magnezyum oranlarının dengelenmiş olması normal kas sinirsel iletim ve kalp kası kasılması için önemlidir. Tercih ettiğiniz kalsiyum desteğinin hangi formda olduğu önemli. Kemiklere daha fazla geçişin olabilmesi için iyonize kalsiyum oranı en yüksek olan kalsiyum karbonat formlarını tercih ediniz.

Kadınlarda özellikle menopozdan sonra kemik yıkımı hız kazanmakta ve tek başına kalsiyum desteği kullanımı artmaktadır. Eğer kullanacağınız kalsiyum desteğinde daha yüksek miktarda D vitamini ya da bitkisel östrojen desteği sağlayan soya izoflavonları yok ise alınan kalsiyum kemiğe geçememekte ve kanda artan kalsiyum damar tıkanıklığına neden olmaktadır. Menopoz döneminde alınan kalsiyum desteğinde; Soya izoflavonu ve ekstra D vitamini yoksa alınan kalsiyum kemiğe geçmekte zorlanır.