Uzman Videoları

Selahattin Dönmez’den Sağlık Önerileri 5

GENÇLERİN BESLENMESİNDE HANGİ VİTAMİN ve MİNERALLER MUTLAKA OLMALI? NEDEN?

Ergenlik dönemi kemik ve kas gelişimi, üreme sisteminde olgunlaşma ve hormonal değişimler nedeniyle duygusal stresin çok fazla olduğu bir dönemdir.
Birçok çalışma ergenlik dönemindeki gençlerin kahvaltıyı atladıkları, yüksek kalorili, yağlı ve şekerli besin tükettikleri, sağlıklı yaşam için önerilen günde 5 porsiyon sebze ve meyveden çok az tükettiklerini söylemektedir.
Yanlış beslenme sonucunda gençlerde; D vitamini, kalsiyum, iyot yetersizliği ile birlikte demir yetersizliği anemisi, şişmanlık, yeme davranışı bozuklukları ve diş çürükleri yaygın görünen beslenme sorunlarıdır.
Ergenlik döneminde ailelerin en önemli sorunlarından biri de kontrol edilemeyen davranış bozukluklarıdır. Beslenmede çinko, iyot ve demirin yetersiz tüketimi bilişsel fonksiyonları bozarak olumsuz davranışları tetiklemektedir. 2016 senesinde Oxford Üniversitesi’nde yapılan bir çalışma ile de Besin desteklerinin davranışlara bozukluklarına karşı koruyucu bir etkisi olduğu gösterilmiştir.