Uzman Videoları

Yoğun Kadınlar Beslenmesinde Hangi Vitamin ve Minerallere Yer Vermeli? Selahattin Dönmez’den Sağlık Önerileri

YOĞUN KADINLAR BESLENMESİNDE HANGİ VİTAMİN ve MİNERALLERE YER VERMELİ?

Kadınların tempolu aile ve iş yaşamları nedeniyle enerji ihtiyacı dolu olmaları,  menstrual sikluslarını , fertilitenin devamlılığı, saç/cilt/tırnak sağlığının desteklenmesi gibi özel vitamin minerallere ihtiyaçları vardır.

Mensturasyon döneminde kaybedilen kanın takviyesi için demir, B kompleks vitaminleri, folik asit gereksinimi artarken, duygu durum dengelenmesinde magnezyum, Gama-Linolenik Asit (GLA) ve stres yönetimi için C vitamini içeren mikro besin öğelerine ihtiyaç duyulmaktadır.

Enerji metabolizmasının dengeli çalışması için magnezyuma, kan şeker seviyelerini düzenlemek için kroma, yorgunluğu önlemek için demir ve B kompleks vitaminlerine kadınlar daha fazla ihtiyaç duyuyorlar.

Biotin, selenyum, bakır ve çinko yoğun yaşam temposundaki kadınların güzelliğini korumaları için saç,cilt ve tırnağı destekleyen kilit mikro besin öğeleridir.

Stresli ve yoğun tempoda yaşayan kadınların hamilelik öncesinde ileride bebeğinin daha sağlıklı olabilmesi için folik asiti düzenli alması, fertilitenin artması için çinko B6, B12 vitamini, hücreler boyuttaki stresi azaltan ve yumurtayı koruyan güçlü antioksidanlardan Co Q10 yetişkin kadının günlük alması gerekmektedir. mikro besin öğeleridir.