Çocuk & Genç Sağlığı

Sağlıklı Bir Beslenme Çantası Hazırlamak İçin Ailelere Öneriler

Çocuğunuzun beslenme çantasını heyecan verici ve sağlıklı kılmaya çalışmak zor bir iştir. Sağlıklı bir öğle yemeği hazırlamak önemlidir, fakat aynı zamanda çocuğunuzun da yiyebileceği yemeklerin olmasını unutmamalısınız. Aşağıdaki öneriler, çocuğunuzun sıkılmaması için çeşitli yiyeceklerle bunu nasıl başarabileceğiniz konusunda basit fikirler verecektir. Ayrıca ilk önerimiz: siz öğle yemeğini hazırlarken çocuğunuzu bu aktiviteye dahil edin.

Beslenme Çantasına Ana Grupların Her Birini Dahil Etmeye Çalışın:

  • Ekmekler ve tahıllar
  • Meyve ve sebzeler
  • Protein
  • Süt ve Süt ürünleri
  • Yağ grubu

Ek öneriler:

Kendi keklerinizi hazırlarsanız, şeker miktarını azaltmayı deneyin ve şekerin yerine bal veya kuru meyve kullanın. Doyurucu olarak et eklerken, taze, yağsız ve işlenmemiş etleri kullanmayı deneyin. Bu yöntem çok fazla yağ ve tuz kullanmamış olursunuz. Böylece çocuğunuz daha sağlıklı beslenmiş olur.

BESLENME ÇANTASI ÖNERİLERİ:

Aşağıdaki bölümlerin her birinden bir öğe ekleyebilirsiniz.

GÜNÜN ANA YEMEĞİ:

Doyurucu olan besinleri günlük değiştirin; haftanın her günü peynirli sandviç biraz sıkıcı olabiliyor!

  • Ton balığı ve salatalık
  • Izgara Tavuk Salatası
  • Peynirli Salata
  • Haşlanmış yumurta ve domates
  • Humus ve Salatalık

Alternatif olarak rutin olmaması için farklı yiyecekler vermeye çalışın. Bu şunları içerebilir:

  • Fasulye veya mercimek dahil karışık sebze salatası
  • Yoğurt sosuyla birlikte kebap
  • Bulgur ile birlikte salata ve ızgara tavuk veya ton balığı
  • Kepekli ekmek içine kavrulmuş sebzeli tavuk
  • Bazı sebzeler ve beyaz peynir ile yapılan omlet

Ana yemeğin yanına:

Meyve veya kuruyemiş ekleyin, örneğin:

  • Meyve ve çiğ fındık, badem gibi kuruyemişler
  • Yağsız ve tuzsuz patlamış mısır
  • Küçük bir porsiyon çiğ fındık ve kuş üzümü
  • Sadece meyveden yapılmış meyve ruloları

Veya ek bir kalsiyum kaynağı olarak bir süt ürünü ekleyin:

  • Küçük porsiyon peynir tabağı
  • Küçük kâsede az yağlı meyveli yoğurt

Günde 5 öğün beslenme tercih ederseniz…

Günde 5 öğüne ulaşmanıza yardımcı olacak bir kısım meyve veya sebze eklemeyi unutmayın!

  • 1 adet elma, muz, mandalina veya şeftali
  • Bir avuç üzüm
  • Birkaç kavun dilimi
  • 5 adet cherry domates
  • Havuç ve salatalık dilimleri
  • 1 porsiyon kurutulmuş meyve; küçük bir paket kuru üzüm veya 3 adet kuru kayısı. Bunlar, önerilen “günde 5 öğün” tavsiyesinin bir parçası olarak sayılır.

Çocuğunuzun vücudunun su oranının dengede olmasına dikkat edin…

Çocuğunuzun gün boyunca vücudunun su oranının dengede olması önemlidir. Yüksek şeker içeriğine sahip içecekleri veya gazlı içecekleri tüketmemesini sağlayın, bunlar diş sağlığı için zararlıdır.

Gün içinde çocuğunuzun yeterli miktarda su tükettiğinden emin olun. Su içmekte zorlanıyorsa limon, elma dilimleri ile suyu lezzetlendirebilirsiniz.

  • 1 adet küçük karton kutu taze meyve suyu (şekersiz)
  • 1 şişe su
  • 1 şişe bekletilmiş aromalı su

Büyüme çağındaki çocukların vitamin ve mineral ihtiyacı yetişkinlerden daha fazladır. Okulların açılmasıyla birlikte çocukların bağışıklık sistemini ve besin alımını desteklemek gerekir. 4-10 yaş arası çocuklar için geliştirilmiş Wellkid Immune içerdiği İyot ile çocukların normal büyümesine katkıda bulunur. Vitamin D çocuklarda normal büyüme ve kemik gelişimi için gereklidir. Demir çocukların normal bilişsel gelişimine katkıda bulunur. Wellkid Immune çocukların sevebileceği çiğneme tableti ve likit formu ile çocukların yanında!