Aktif Yaşam Önerileri

Keyfinizi artıracak 5 çalışma fikri

Yeni bir hobinin tadını çıkarmak veya vücutlarını zorlamak ve limitlerini test etmek gibi, herkesin daha fazla egzersiz yapmayı seçmek üzere kendisine göre sebepleri vardır.

Yakın zamanda, insanların neden fit olmayı seçtiğini ve bununla birlikte bunu tutturmakta neden diğerlerine göre daha başarılı oldukları ile ilgili bir anket yaptık. Yetişkinlerin çoğunluğunun (%62) akıllarında uzun süreli bir hedefe bulunduğunda, yeni bir egzersiz rutini takip edebildiklerini keşfettik.

Keyfi ve enerjiyi arttırmaya yönelik arayış, yeni bir fitness rutini edinmek için popüler bir sebeptir. Kimileri bir zamanlar sahip oldukları odağı yeniden kazanmaya uğraşırken, diğerleri yalnızca iyi bir gece uykusu yaşamanın yollarını arıyor.

Diğerleri gibi, keyfinizi ve motivasyonunuzu arttırmak üzere yeni bir egzersiz arayışı içindeyseniz, denemeniz için birkaç çeşit spor etkinliği önerimiz var.

1. Yoga – Daha güvenli hissetmek için

Özsaygınıza, doğru bir yön göstermeniz gerektiğini hissediyorsanız, yoga sizin için ideal bir egzersizdir. Çoğu kişi, kendine duyulan güvenin zihin ve beden arasındaki uyumdan oluştuğuna inanır. Yoga, pek çok insanın bunu başarmasına yardımcı olur.
Özellikle yoga ustalığına ilerlerken, kendinizi daha güvenli ve vücudunuzu rahatlamış hissetmenize yardımcı olarak, esnekliğin artması, dengenin sağlanması ve vücut duruşunun geliştirilmesi için son derece popüler bir egzersizdir.
Yogaya bizim rehberliğimizde başlamak için en iyi duruşların yanı sıra, yoganın farklı çeşitleri ve bu egzersizin fiziksel ve mental faydaları hakkında daha fazla bilgi edinin.

2. Pilates – Uyumanıza yardımcı olmak için

Birisinin sıkıntılı ve huzursuz gecelerden sıkıntı çekmesinin pek çok nedeni bulunur. Çoğu insan, sadece zihni ve sinir sistemini sakinleştirmesi değil, ayrıca vücudun iyileşmek için dinlenme ve sağlığına kavuşma gerektiren bir duruma yararı olduğundan, uykusuz gecelerle mücadele etmek için pilatese döner.

Pilates, esnekliği arttırmak ve güçlü bir öz tesis etmekle birlikte aynı zamanda kontrollü bir nefes alma yolu geliştirmeye yardımcı olan sayısız hareket ve pozisyondan meydana gelir.

Pilateste kullanılan her pozisyonun bir şekilde vücuda faydası olmasına rağmen, daha iyi bir gece uykusu sağlamaya yönelik özellikle faydalı olduğu söylenen birkaç seçenek vardır:

  • Hundred (Yüz)
  • Saw (Testere)
  • Mermaid (Deniz kızı)
  • Twisted cat (Bükülü kedi)
  • Wall roll down (Duvar aşağı yuvarlanma)
  • Omurga germe
  • Pelvik bükme
  • Geri yuvarlanma

3. Bisiklet – Enerji seviyenizi arttırmak için

Tüm enerji seviyenizi arttırmayı istiyorsanız, neden bisiklet sürmeyle bir hobi olarak uğraşmıyorsunuz? Endorfin için en iyi egzersiz olmakla birlikte, ayrıca yorgunluğu azaltmaya ve uzun dönemde daha fazla enerjili hissetmenize de yardımcı olabilir. Gerçekte, konu ile ilgili bir çalışma, bisiklet sürmenin enerji seviyesini %20 arttırdığı sonucuna ulaşmıştır.

Bisiklet sürmenin enerji arttırmaya yönelik faydalarını elde etmek için, haftada en az üç defa program yapmanız önerilir. Aşırı efor sarf etmenize bile gerek yok – yavaş ve ılımlı bir tempo yenilendiğinizi hissetmenize yardımcı olacaktır. Neden ev ve iş arasında arabanızı bir bisikletle takas etmeyesiniz?

4. Ağırlık kaldırma – Odağınızı geliştirmek için

Güç antrenmanı gerçekleştirmek için gereken düşünce ve kontrol seviyesi, hayatın diğer yönlerine daha fazla odaklanmanızda yardımcı olabilir. Kariyer gelişiminizin üstesinden gelmek veya yeni bir şeyler öğrenmek için olsun, haftada iki veya üç defa yarım saatlik ağırlık kaldırma odağınızı geliştirebilir.

Ağırlık kaldırma en yorucu egzersizlerden bir tanesidir ve yeni başlayanlar için yavaş yavaş başlamak ve zamanla daha ileri setler ve tekrarlar yapmak önemlidir.

5. Tai Chi – Stresi azaltmak için

Bu antik dövüş sanatının son zamanlarda stresi azaltan özellikleri nedeniyle popülerliği büyük oranda artmıştır. Sıklıkla hareketli meditasyon olarak tanımlanan bu özel egzersiz, derin ve kontrollü nefes almayı sürdürerek vücudu bir pozisyondan diğerine taşıyan yavaş, sağlam, incelikli hareketlerden oluşur.

Stresi hafifletmekte Tai Chi’yi bu denli etkili yapan rahat ve kontrollü yöntemidir. Üstelik Tai Chi içindeki hareketlerin hisleri ve duyguları tümleyerek- ying ve yang prensiplerini bünyesinde topladığı söyleniyor. Her hafta birkaç Tai Chi seansı genç ve yaşlı, çoğu bireye günlük yaşamın stres ve sıkıntıları ile mücadele etmek ve daha olumlu hissetmek için yardımcı olur.

Besinsel vitamin takviyeleri ile keyifli çalışmaları birleştirin

Bu keyif arttırıcı egzersizlerin her biri, sağlıklı ve beslenme diyeti ile birleştirildiğinde iyi çalışır. Tüm yaşlarda erkeklerin ve kadınların günlük besin ihtiyaçlarını korumak üzere tasarlanan vitamin takviyesi geliştirdiğimizden, her gün çeşitli besin öğünlerine uymanın ne kadar zor olduğunu anlıyoruz ve ihtiyaçlarınıza özel vitamin mineral portföyümüzle sizlerin yanınızdayız!