Kadın Sağlığı

Hamile Kalmaya Çalışırken Mutlaka Yemeniz Gerekenler

Hamile kalmaya mı çalışıyorsunuz? Hamile kalmaya çalıştığınızda ne yiyeceğinize dair bazı ipuçlarını bu yazımızda bulabilirsiniz.

2020’de hamile kalmaya karar verdiyseniz, şimdi sizin ve eşinizin beslenme ve yaşam tarzınızı gözden geçirmesi ve bedeninizin hamile kalmadan önce mümkün olduğunca sağlıklı olduğundan emin olmak için değişiklikler yapması için ideal zamandasınız.

Özellikle folik asit, D vitamini, kalsiyum ve demir de dahil olmak üzere hamilelik sırasında daha fazla gereksinim duyulduğu bilinen mikrobesin alımının artırma zamanı da geldi.

Ne yediğiniz ve ne içtiğiniz, hem kadın hem de erkek doğurganlığı açısından bir fark yaratabilir ve temel gereksinimler hem anneler hem de babalar için vardır.

Hamile kalmaya çalıştığınızda ne yiyeceğinize dair bazı ipuçları:

  • Vitamin ve mineral bakımından zengin, dengeli ve çeşitli bir beslenme tarzı uygulayın.
  • Vitamin ve mineral alımını artırmak için öğünlerinize meyve ve sebze ekleyin.
  • Yağsız et, yumurta, fasulye ve mercimek gibi demir açısından zengin proteinli yiyecekleri seçin.
  • Her hafta en az bir porsiyon yağlı balık tüketmeye çalışın, örn. somon, alabalık, uskumru, sardalya.
  • Yüksek civa içeriği nedeniyle köpekbalığı, kılıç balığı ve marlin balığı ile ton balığı tüketiminizi sınırlayın.
  • Süt ve yoğurt gibi süt ürünlerini her gün ekstra kalsiyum almak üzere tüketmeye çalışın.
  • Öğleden sonra canınız şekerli bir şeyler mi istiyor? Taze meyve, kuru meyve gibi daha sağlıklı atıştırmalıklar seçmeye çalışın.
  • Alkol tüketmekten kaçının.
  • Sigarayı bırakın – yardıma ihtiyacınız varsa doktorunuza veya hemşirenize başvurun, size bu konuda yardımcı olabilir.
  • İdeal bir vücut ağırlığına ulaşmaya çalışın ve mümkün olduğunca aktif olun.
  • Rubella antikorlarınızın doktorunuz tarafından kontrol edilmesini sağlayın.

Ayrıca, hamile kalmaya çalıştığınızda:

Hamilelikte folik asidin öneminin farkında olun. 400 mcg folik asit takviyesi alın ve hamile kalmaya çalıştığınız andan itibaren gebeliğin en az 12. haftasına kadar zengin yiyecekleri seçin. Ayrıca 10mcg vitamin D ve vitamin B12 içeren günlük bir takviye alın.

Hamile kalmadan önce alınacak şekilde tasarlanan Pregnacare Him Her Conception gibi kombine gebelik takviyesi almayı düşünebilirsiniz. Pregnacare Him Her Conception ürününde kadınlar için 20, erkekler için 30 vitamin ve mineral içeren 2 ayrı blister bulunmaktadır.